Pages

21 November 2012

MASA UNTUK SOLEKAN


MASA UNTUK SOLEKAN

      Assalammualikum dan selamat sejahtera, semoga apa yang kita lakukan pada hari ini mendapat keberkatanNya. Bermula cerita pada hari ini saya nak kongsikan pada anda semua mengenai solekan (dalam bahasa melayu n make up (dalam bahasa inggeris)...hehe mcm lah org x paham,ok xpe yg pasti ia jelas. Ok kita pergi pd tajuk utama kita mengenai solekan, disini saya nak kongsikan serba sedikit mengenai make up yang saya belajar. 
      Make up ada byk jenis make up kalau uoll nak nampk simple sesuailah dikenakan dgn gaya make up neutral,nak nmpk mcm ala2 arab sesuailah dikenakan dgn solekan mata ala2 arab so make up nie terlalu byk jenis. Make up nie nak nmpk cantik kebiasaanye cara sentuhan yng diberikan pada mata,kerana dari solekan mata yang menampakkan kelainan pada seseorang. So untuk bakal pengantin yang inginkan kelainan kenalah info konsep solekan pada mak andam masing2.
      Untuk customer saya kali nie yang bernama nadia die memilih butik pengantin seri kasih untuk tatariaskan wajahnye pada hari bahagianye. Nadia mahukan solekan nikah dan persandingan jadi saya membuat 2 kelainan solekan pada 2 majlisnye. Pada majlis akad nikah saya mengenakan solekan simple dan penggunaan eye shadow berwarna tanah agar kelihatan neutral, manakala pada majlis persandingan pula solekan dilakukan oleh nurul aida dengan solekan terang dikenakan pada lipstiknye agar kelihatan segar pada wajahnye. ok mari kite tgk hasilnye di bawah :)

sekiranye berminat boleh lah hubungi or sms 0193960308



 before make up


solekan nikah daripada saya izzaty



solekan mata jenis pelangi





before make up



make up sanding daripada nurul aida



solekan mata smokey eyes gabungan warna hijau dan hitam






No comments:

© Butik Pengantin Seri Kasih | Design By MH